ارسال رایگان برای خرید بالای پانصد هزارتومان.
دسته بندی
بهترین مدل مو که مناسب جنس موهای شماست
  • آموزش

بهترین مدل مو که مناسب جنس موهای شماست

  • 1401-08-22 10:26:56

1. موهای بسیار فر

راز حالت دادن به موهای بسیار فر این است که سعی کنید از حالت‌دهی زیاد از حد موهایتان اجتناب کنید. تنها محصول مورد نیاز برای حالت دادن موهای فرفری یک نرم‌کننده‌‌ی بدون نیاز آبکشی است. پس از شستشو و وقتی هنوز موهایتان مرطوب است، مقدار کمی از نرم‌کننده‌ را به طور یکنواخت در سرتاسر موهای خود، از ریشه تا نوک آنها، پخش کنید. یک شانه با دندانه درشت بردارید و نرم‌کننده‌ را روی موهای خود پخش کنید. می‌توانید سشوار بکشید، اما بهتر است اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شود. همین و تمام! اگر موهای فر طبیعی را زیاد لمس و دستکاری کنید، وز می‌شود.

2. موهای موج‌دار

نگهداری و رسیدگی به موهای موج‌دار طبیعی ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. برای جلوه دادن به موج‌های موهایتان، مقدار مناسبی از کرم مخصوص موهای فر را روی موهای مرطوب خود بمالید. سپس، سری مخصوص و بزرگ سشوار را به آن متصل کنید و موهایتان را تا زمانی که 50 درصد آن خشک شود، سشوار بکشید. اگر می‌خواهید موج‌های موهایتان را بیشتر کنید، از چند غلتک یا بیگودی مو و یا دستگاه فرکننده‌ی مو با سری بزرگ استفاده کنید.

3. موهای صاف و لخت

شاید اینطور به نظر برسد که لایه لایه زدن و زاویه دادن به موهای صاف باعث می‌شود این نوع موها پرپشت‌تر دیده شوند، اما درست نیست. مانور بیش از حد روی موهای صاف و لخت می‌تواند باعث ضعیف شدن آن‌ها شود. اگر می‌خواهید موهای صاف و لخت شما جلوه زیبایی داشته باشد، آن را یکدست و بلند نگه دارید. موهایتان را خرد نکنید و با لایه‌های متعدد باعث کم‌پشت دیده شدن آن نشوید. هنگام کوتاه کردن موهای صاف و لخت، آنها را با یک طول مساوی و یکدست بزنید تا موهایتان پرپشت دیده شود. مثلاً، مدل موی باب تا استخوان ترقوه برای این نوع موها مناسب است.


4. موهایی که با مواد شیمیایی صاف شده‌اند

اگر موهای خود را با استفاده از مواد شیمیایی صاف کرده‌اید، استفاده بیش از حد از ابزارهای حالت‌دهنده مو منجر به شکستن و ریزش موهایتان خواهد شد. استفاده از سشوار و اتوی مو را به حداقل برسانید. موهایتان را صاف و لخت نگه دارید، اما بدون حرارت. فقط کافی است موهای خود را شبها با یک روسری ابریشمی بپوشانید و ببندید. قبل از خواب، موهایتان را در اطراف سر خود شانه کنید تا صاف شوند. اگر لازم بود از چند گیره موی بابی برای ثابت کردن موهایتان استفاده کنید و سپس، روسری بپوشید.

5. موهای وز و خشک

شاید باورش سخت باشد، اما می‌توان موخوره را در هنگام خواب درمان کرد. موخوره بزرگترین مشکل خانم‌هایی است که موهای مجعد دارند. از نظر کارشناسان زیبایی، خانم‌هایی که موهای وز و خشک دارند، برای مراقبت بهتر از موهایشان باید روبالشی خود را عوض کنند. برای مراقبت از موهای فر، وز و خشک خود به جای روبالشی نخی از روبالشی ابریشمی استفاده کنید. استفاده از روبالشی ابریشمی در هنگام خواب باعث ایجاد اصطکاک کمتر روی موها می‌شود و اصطکاک کمتر برابر با وز شدن کمتر موهاست.


6. موهای چرب

از آنجا که پوست سر زودتر از ساقه‌ی موها چرب می‌شود، باید محصولات حالت‌دهنده‌ی مو مثل سرم و اسپری مو را فقط از وسط تا انتهای ساقه‌ی موهایتان بزنید. از مالیدن این نوع محصولات روی ساقه‌ی موها در نزدیکی ریشه و روی پوست سر اجتناب کنید. در مورد نرم‌کننده مو نیز این موضوع صدق می‌کند. نرم‌کننده مو را روی ریشه موهای خود جایی که پوست سر به طور طبیعی چربی تولید می‌کند، نزنید. از دست زدن و لمس موهای خود با دست خودداری کنید. چربی طبیعی موجود در نوک انگشتان دست نیز می‌تواند موها را زودتر چرب کند.
 

7. موهای ضخیم و پرپشت

از پرپشتی و ضخامت موهای خود به نفع خود استفاده کنید. نکته کلیدی در حالت دادن به موهای پرپشت این است که این موها آراسته و مرتب به نظر برسند. موهای پرپشت خود را لایه لایه و با زوایای متعدد کوتاه کنید و حالت دهید. از آرایشگر خود بخواهید با لایه‌های پر مانند و با قاب‌بندی صورت موهایتان را کوتاه کند. این مدل کوتاهی به موهایتان جلوه‌ای رها و آزاد می‌بخشد. هر 4 تا 6 هفته موهایتان را این مدل کوتاه و مرتب کنید تا وقتی موهایتان بلند شد، در بهترین حالت ممکن ظاهر شود. خرد کردن نوک موهای پرپشت، جلوه بیشتر و زیباتری به آن می‌بخشد.

اگر می‌خواهید یک مدل موی جدید را روی موهای خود امتحان کنید و به دنبال یک مدل جذاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله دیگر ما با عنوان: 34 مدل موی زنانه بیاندازید.
در فروشگاه اینترنتی مارکتِمون مقاله‌های دیگری نیز برای انتخاب رنگ موی مناسب و یا نحوه رنگ کردن موهای خود در خانه منتشر شده است. در صورت تمایل می‌توانید آنها را نیز مطالعه کنید:
انتخاب رنگ موی مناسب برای تناژهای مختلف پوست
بهترین روش هایلایت کردن مو در خانه
پنجاه مدل رنگ موی بلوند
چگونه رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنیم؟
چگونه موهای خود را در خانه مثل حرفه‌ای‌ها رنگ کنیم؟
 

برای خرید محصولات مو اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

ایجاد نظر جدید

برای ایجاد نظر جدید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود/ثبت نام